Základní škola a mateřská škola Děčín III



20.10.2017

Ve středu 18. 10. 2017 úspěšně proběhl VII. ročník "DLABÁNÍ DÝNÍ". Za mimořádné účasti rodičů a dětí byly vytvořeny originální a krásné dýně, které jsou vystaveny na oknech vestibulu školy. Při práci panovala družná a veselá nálada. Užili jsme si společně příjemné odpoledne. Všem rodičům i dětem děkujeme za účast a rády se s Vámi příští rok opět sejdeme. O vítězi rozhodne hlasování, které probíhá…

Zobrazit celý článek


19.10.2017

V pondělí 9. 10. a pátek 13. 10. navštívili žáci pátých ročníků Městskou knihovnu. Paní knihovnice si přichystala program o literárních žánrech, spisovatelích a ilustrátorech. Všichni se zájmem poslouchali a plnili zadané úkoly. V druhé části se žáci seznámili, jakým způsobem si mohou vypůjčit knihy. Na závěr bylo všem dovoleno vybrat a prohlédnout si některé tituly knih a časopisů. Tuto nabídku v…

Zobrazit celý článek


HC Děčín Nadace ČEZ Ovoce do škol Rodiče vítáni PROŠKOLY.cz

Projekt Inkluze do škol

22.12.2016 07:48

ŠKOLNÍ PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ - INKLUZIVNÍ TÝM

Koordinátor inkluze

Mgr. Martina Hanzaliusová

Tel.: 737 904 381

E-mail: martina.smolova@post.cz

Školní psycholog

Mgr. Tomáš Burian

Tel.: 603 802 238

E-mail: t-burian@volny.cz

Metodik prevence

Mgr. Ondřej Michálek

Tel.: 775 854 434

E-mail: o.michalek@seznam.cz

Výchovný poradce

Mgr. Bc. Tereza Koštířová

Tel.: 778 406 965

E-mail: terezakostirova@seznam.cz

Stručný popis pracovníků Školního poradenského pracoviště a podpůrných pedagogických i nepedagogických pracovníků, kteří pomáhají učitelům naplňovat inkluzivní vzdělávaní

Výchovný poradce (VP) – základní náplní práce je poradenství k volbě povolání zaměřená na profesní a vzdělávací orientaci a odborná pomoc žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Výchovný poradce úzce spolupracuje s rodiči a třídními učiteli. Informuje rodiče o existenci a nabídkách středních škol v regionu a pomáhá a radí s vyřizováním administrativy spojené s podáváním přihlášek na tyto školy.

Úzce rovněž spolupracuje se školními poradenskými zařízeními – Pedagogicko-psychologickou poradnou (PPP) a Speciálními pedagogickými centry (SPC)

Školní metodik prevence (ŠMP) – je klíčovým poradenským pracovníkem v oblasti primární prevence rizikového chování. Koordinuje tvorbu a naplňování cílů Minimálního preventivního programu (MPP). Úzce spolupracuje s třídními učiteli, rodiči a Orgánem sociálně-právní ochrany dětí.

Školní psycholog – úzce spolupracuje s učiteli i rodiči. Učitelům pomáhá s různými sociometrickými metodami ve třídě (dotazníky, ankety, besedy) a vyhodnocuje je. Podporuje vzájemnou spolupráci rodičů a školy. Rodičům pomáhá najít další postupy vhodné péče pro jejich dítě, případně je směřuje k využití pomoci dalšího odborníka. V rámci školy provádí diagnostickou, konzultační, poradenskou a metodickou činnost.

Koordinátor inkluze – je specialista na začleňování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Vede agendu žáků se SVP, spolupracuje s učiteli a rodiči a pomáhá s doporučením, jak upravit učivo pro potřeby výuky nebo chování žáka.

Asistenti

Asistent pedagoga – je pedagogický pracovník a je přidělen pouze do třídy, kde se vzdělává alespoň jeden žák se specifickými vzdělávacími potřebami, kterému byl školním poradenským zařízením doporučen asistent pedagoga. Jeho úkolem ale není „pouhá“ práce s konkrétním žákem nebo konkrétní skupinou žáků; asistent pedagoga má asistovat učiteli v širším spektru jeho činností (čímž umožňuje učiteli, aby i on sám věnoval více času a pozornosti podpoře žáků s postižením či znevýhodněním).

Školní asistent – není pedagogický pracovník a není spojen s konkrétním žákem, je pro celou třídu a úzce spolupracuje s třídním učitelem. Pod vedením učitele pomáhá s přípravou na vyučování, s administrativními činnostmi a úpravou pracovního prostředí ve třídě či s organizací školních i mimoškolních akcí tak, aby tyto činnosti nemusel vykonávat učitel sám a mohl se více věnovat výchovně vzdělávací činnosti žáků.

Osobní asistent – většinou není zaměstnancem školy (obvykle je zaměstnáván neziskovou organizací nebo rodiči žáka se zdravotním postižením) a jeho úkolem je pracovat výhradně s konkrétním žákem, ke kterému je přidělen.

Projekt Inkluze do škol

Projekt Inkluze do škol síťuje všechny ZŠ zřizované městem Děčín. Cílem projektu je zvýšit proinkluzivitu všech zapojených škol a pomoci se školám vyrovnat s novou situací, kterou pro ně připravila změna ŠZ.

Termín realizace: 01. 09. 2016 – 30. 06. 2019

Celkové náklady na projekt: 32 038 227,20 Kč

Partneři projektu: Magistrát města Děčín, všechny základní školy zřizované městem Děčín, Člověk v tísni o.p.s.

Poskytovatel dotace: Strukturální fondy Evropské unie - Evropský sociální fond, Ministerstvo mládeže a tělovýchovy České republiky

Popis projektu:

Projekt Inkluze do škol síťuje všechny základní školy zřizované městem Děčín. Cílem projektu je zvýšit proinkluzivitu všech zapojených škol a pomoci se školám vyrovnat s novou situací, kterou pro ně připravila změna školského zákona. Projekt má za úkol snížit školní neúspěšnost dětí na základních školách napříč městem Děčín. Nastavit na všech školách ve městě systém, jak pracovat s dětmi, které mohou být ohrožené školním neúspěchem.

V rámci projektu vznikají na všech základních školách, které jsou partnerem projektu, školní poradenská pracoviště. Ta zahrnují kromě výchovného poradce a školního metodika prevence (tyto pozice již školy mají) i školního psychologa a koordinátora inkluze. Každá škola ještě zaměstná dva školní asistenty, kteří budou pomáhat především pedagogům v 1. ročnících.

Všechny školy zároveň dostanou i metodickou podporu v rámci školení pedagogických pracovníků, kterou pro projekt bude zajišťovat organizace Člověk v tísni. Školnímu poradenskému pracovišti bude v projektu rovněž věnována velká péče a metodické vedení prostřednictvím odborného garanta a metodika experta, kteří budou s jednotlivými pracovišti v kontaktu a jejich činnost koordinovat.

Klíčové aktivity projektu:

  • Podpora školních pracovišť – vznik pozic školní psycholog a koordinátor inkluze, vznik školního poradenského pracoviště (ŠPP), tzv. inkluzivního týmu, na každé škole. Inkluzivní tým se bude skládat z pozic školní psycholog, koordinátor inkluze, metodik prevence a výchovný poradce.
  • Podpora prostřednictvím školních asistentů – navýšení počtu školních asistentů na jednotlivých školách. Tito asistenti budou primárně určeni pro podporu prvních a druhých tříd, aby proinkluzivní změna vzdělávání byla započata hned na začátku vzdělávání dítěte. V rámci projektu budou na každou školu přijati dva školní asistenti.
  • Ověřené metody podporující inkluzivní vzdělávání formou dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků – po dobu dvou let budou probíhat školení pedagogických pracovníků. Tato školení povede organizace Člověk v tísni, která má se zaváděním proinkluzivních metod ve vzdělávání bohaté zkušenosti.
  • Podpora pedagogů při zavádění a rozvoji inkluzivního vzdělávání přímo v prostředí školy – tuto podporu zajistí nově vzniklá školní poradenská pracoviště na jednotlivých školách, tzv. inkluzivní týmy a metodické vedení odborného garanta a metodika experta.
  • Sdílení odborných zkušeností, pozorování a vyvozování dobré praxe s prvky odborného provázení – odborné provázení budou po dobu tří let zajišťovat dva metodici (odborný garant a metodik expert). V rámci této aktivity budou také podporovány nové tematické platformy či setkávání vedoucích pracovníků, aby docházelo ke sdílení zkušeností a předávání dobré praxe.

 

 V Děčíně 01. 09. 2016                                                                        Mgr. Alena Čuříková, ředitelka p. o.

Inkluze do škol

Vážení rodiče, sděluji odkaz na stránky, které obsahují podrobnosti k tématu inkluze na děčínských školách - http://www.inkluzedecin.cz/

 Věřím, že zde najdete všechny potřebné informace a odpovědi na Vaše případné otázky.

Jedná se o projekt „Inkluze do škol“ s registračním číslem CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000215, 
který je spolufinancován z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.

Starší články

 

NAHORU TISK

 



Informace o projektu
Vytvořeno v rámci projektu č. CZ.1.07/1.1.13/22.0029
Otevřená škola - Moderní, atraktivní, komunikativní
Realizátor projektu